13.7.2014

ENSIMMÄINEN KOULUVALMENNUS!!


Moikka!
Minulla oli Bellan kanssa ensimmäinen kouluvalmennus, kivaa!
Aloitimme käynnissä tekemällä voltteja ja aina pitkillä sivuilla väistätettiin takaosaa ulos. Minulla ei ollut Bellan kanssa juurikaan ongelmia. Ulko-ohja oli kuitenkin todella merkittävä. Kun pidätin ja pidin vastaan paremmin ulkoa, hevonen väistää paremmin.
Ravissa teimme edelleen voltteja ja takaosan väistöjä. Bella on hyvin ryhdikäs ja kantaa itsensä. Oikea puoli on notkeampi, joten vasempaan kierrokseen sain tehdä vähän enemmän töitä.
Kaikki tuntuu nyt todella paljon helpommalta, kun on hevonen jota ei tarvitse opettaa, ihanaa. :)

Nyrkit voisi vaihteeksi olla pystyssä :D
Tässä ratsastin voltilla, jolloin taivutettiin hevosta sisäohjalla taivuttaen sekä sisäjalalla työntäen.
Laukassa teimme isolla ympyrällä takapäätä ulos, jonka jälkeen laukkasimme koko kenttää ympäri tehden jokaiselle pitkälle sivulle voltit. Minun piti kiinnittää paljon huomiota siihen, että pyöritän laukkaa sisäpohkeella ja pidän ulko-ohjan hyvin kädessä.


Joka kuvassa minun kädet ovat jotain niiin ....!!!


Olen löytänyt nyt aika hyvin uudet palaset uuden hevosen kanssa. Pieniä piirteitä ilmenee vielä Baten jäljiltä, mutta eiköhän se siitä :)
Meidän on tarkoitus alkaa kiertämään myös lähellä olevia koulukisoja!

























Minkälaisia harjoituksia teitte viime kouluvalmennuksessa?
Onko teillä ongelmia istunnan, käsien yms kanssa joskus? Millaisisa? 
Mikä oli paras kuva?

12 kommenttia :

  1. Eilen oli viimeksi kouluvalmennus, haettiin vaan hyvää tuntumaa hevosella, joka ei tahdo ottaa hyvää tuntumaa.
    4. kuva on mun lemppari!

    VastaaPoista
  2. Viime valmennuksessa teimme paljon siirtymisiä laukasta käyntiin ja takaisin. Myös vasta-asetussa laukassa.
    Itsellä on se ongelma etten saa istuttua kunnolla isoliikkeisten hevosten satulassa, jolloin käsi tulee kovaksi ja en millään saa helpotettua ratsastusta ;) lemppari kuva oli toi 1 :)
    Liityin muuten lukijaksi, tässä mun blogi :)
    http://ratsastuskouluoppilaantarinat.blogspot.fi/?m=1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei! Toivottavasti sinullakin onnistui valmennus! :)
      Oi kiitos paljon, käyn katsomassa blogisi!

      Poista
  3. ootte kyllä hyvä pari bellan kanssa, vaikka se on ollukki niin vähän aikaa sulla :)

    VastaaPoista
  4. Kysäsen nyt sulta kun oot taitava ratsastaja ja ite oon kohta vasta aloittelemassa kisailua :D Ratsastetaanko estekisoissa välillä vastalaukkaa vai onko radat suunniteltu niin, että mennään koko rata esim. oikeaa laukkaa vai vaihdatko/vaihtaako hevonen laukan tarvittaessa? Kiitos jos vastaat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oma mielipiteeni: Esteradoilla ei ole tarkoitus "esittää" hevosen askellajeja vaan hypätä rata virheittä. Radat mennään ihan oikeaa laukkaa. Tosin jotkut hevoset eivät vaihda laukkaa lennosta, joten jotkut vaihtavat ravin kautta. Joskus kyllä näkee ratsukoita jotka vahingossa hyppäävät vasta- tai ristilaukassa.
      Jotta en nyt selittäisi pidempään, vastaan että rata ratsastetaan ihan myötälaukassa. :)
      Minun hevoset vaihtavat radalla itse laukan, sillä tietävät mihin suuntaan ovat menossa,
      Ja juu, tottakai vastaan! :)

      Poista
  5. Bella on kyllä niin magee heppa, ja sä hyvä ratsastaa:) Liityin, käytkö kattoo mun blogin? ponipoweria.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Ootte kyl niin hienoja! <3 ja lempikuva oli ensimmäinen kuva :) Mulla suurimpana virheenä katse ja nyrkit aukee :/ Ja muuten mikä päivä/päivät ootte tulossa tuonne Sea Horse Weekkiin? Kun itse olen siellä katsomassa joka päivä niin haluan nähdä teidät livenä ;D! Niin hienoi ootte <3

    nellaoma.blogspot.com :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon! ♥
      Höh, kyllä se siitä!!!
      Tulen jo tiistaina mutta hyppään ke, to & pe! Joo tuu ihmeessä juttelee! :)

      Poista