16.3.2016

Elämäntilanteeni avaus

Moikka! En ole tosiaan postaillut tänne pitkiin aikoihin. Minulla on ollut aikamoinen vauhti päällä. Kuvaisin sen kiireeksi. Senkin voi määrittää monella tavalla.. :D
Viime kuukaudet ovat menneet siivillä. Olen käynyt koulussa, tallilla ja illat mennyt kavereiden kanssa. Lomalla kävin suurin piirtein vain nukkumassa kotona ja sitten "radalle".  :D

Tilanne on nyt kuitenkin jollain tavalla rauhoittunut ja aion panostaa viimeisiin kokeisiin mitä minulla on. Tällä viikolla minulla on matikan, fysiikan, kemian ja työelämätaitojen kokeet. Sitten maanantaina minulla alkaa viiden viikon työssäoppimisjakso ja koulu on aikalailla siinä.

Yhteishaut ovat suurimmalta osalta ysiluokkalaisilta tehty ja ajattelin avata hiukan tilannettani.

Ysiluokalla olin suhteellisen hyvä koulussa: kaikki numerot olivat pääasiassa kasia ja ysiä. Ajattelin, että lukio on minun paikkani.
Sitten kuulin kaveriltani, kuinka paljon lukemista ja tekemistä siellä on. Ja kun kuulin koealueiden suuruudesta järkytyin ja ajattelin että en aio suorittaa tavallista lukiota.

Ysillä ajattelin myös, että amis on "huonoille" oppilaille ja sieltä ei päääse tulevaisuudessa pitkälle. Päädyin kaksoistutkintoon, mikä tarkoittaa siis sitä, että suorittaisin ammattikoulun sekä lukion opintoja yhdessä.

Kaksoistutkinto kuulosti minun jutultani, vaikka siinäkin toki tekemistä olisi. Syksyllä juuri ennen koulujen alkua juttelin tätini kanssa siitä, että mitä oikeastaan hyödyn lukion paperista.
Aion tämän koulun jälkeen hakea ammattikorkeakouluun ja sinne hakee amislaisten lisäksi myös lukiolaisia.  Onko minun siis järkeä tehdä kahta keskivertoa todistusta? 
Parhaiten pääsen kouluun hyvällä amiksen todistuksella kuin kahdella keskiverrolla todistuksella.
En osaa selittää tätä tilannetta tarpeeksi hyvin, toivottavasti tajuatte.. :D
Päädyin siis suorittamaan pelkän liiketalouden tutkinnon.

On siis monta vaihtoehtoa siihen, että menestyt tulevaisuudessa, lukio ei ole aina se paras vaihtoehto.


Millaista ammattikoulussa sitten on?

Aluksi hätkähdin, miksi harjoittelemme näin helppoja asioita, joita on opetettu ala-asteella sekä seiskaluokalla. Perusjuttuja. Sanoisinkin, että amis on perusjuttujen kertausta sekä valmistamista sinua siihen alalle, mihin opiskelet. Tässä tapauksessa minä opiskelen liiketaloutta asiakaspalvelun puolella. Minua siis valmistetaan hyväksi asiakaspalvelijaksi sekä myyjäksi.

On tyhmää sanoa näin, mutta amiksessa ei ole väliä oletko myöhässä ja tuletko kouluun. Se ei vaikuta numeroosi, mikäli teet kaikki tehtävät ja kokeet.




Sitten hevosasioihin:

Minulla on tällä hetkellä nuori neljä vuotias ruuna, Kampus / Kamu.
Kuten olen aiemmin kirjoittanut, tarkoituksena on päästä hyppäämään kisoihin asti. Töitä on kuitenkin tehtävä paljon. Viime aikoina olemme treenanneet paljon kavaletteja, laukannostoja sekä tasapainon hakemista.

Tällä viikolla olisi tarkoitus hypätä ensi kertaa pienen pientä esterataa.

Kamu ei ole siis minun oma, vaan vain minulla hoidettavana ja ratsastettavana. Ruuna on erittäin kiltti ja järkevä hoidettaessa.


Kuva 2014 vuoden Hevoset -messuilta, jonne tänä vuonna myös eksyn..

Kuvia ja videoita Kamusta tulee tulevaisuudessa lisää, kunhan muistetaan ottaa kamera vaan mukaan.. :D
Kannattaa seurata blogin Instagramia @rosannenhevoselamaa. Päivittelen sinne aktiivisemmin.. :)

KOMMENTTI KOMMENTISTA, LINKKAATHAN BLOGISI
Tuletko sinä Hevoset -messuille tänä vuonna?
Missä koulussa sinä olet / mihin haet?

14 kommenttia :

  1. Tulen messuille sunnuntaina :)

    http://camillan-blogi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. No peruskoulussa vielä olen mutta hevos alalle haluan! Bannerisi on tosi hieno vaikka se onkin noin yksinkertainen.
    :)
    minttuhessubrandy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!
      Sen on tehnyt ohjastuntumalla.blogspot.fi Liinu.

      Poista
  3. Tuutko kisaan tänä vuonna heppamessuille😊?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tule, ei ole hevosta niihin hommiin.. :D

      Poista
  4. Tuutko kisaan tänä vuonna heppamessuille😊?

    VastaaPoista
  5. Oon tulossa messuille ;)
    Ite oon jättänyt opiskelut päivälukiossa kesken, mutta syksyllä siirryn aikuislukioon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noni no me nähää sit siel ;)
      Aikuislukio onkin varmaan järkevä vaihtoehto niin kuin muutkin aikuisopiskelut jos ikää löytyy :D

      Poista
  6. Oon tulossa messuille kisaamaan näillä näkymin :D Ja toi on niin totta ettei amiksessa ole väliä pienillä myöhästymisillä yms.Itsekin amiksessa sisustusartesaaniksi opiskelemassa :)

    hepsuthopsut.blogspot.fi

    VastaaPoista
  7. Oon todellakin tulossa Heppamessuille! Ite oon tällä hetkellä lukiossa, tai eihän tässä ole enää kuin Ruotsin YO jäljellä :D Mutta ammattikorkeaan käy tieni :)¨

    http://onnea-etsimassa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  8. Herjuun ratsastuksenohjaajaksi hain :)

    VastaaPoista
  9. Oon tulossa messuille ja määki tykkään tosta bannerista,kivan yksikertanen tosiaan! Opiskelen ensimmäistä vuotta lähihoitajaksi!:-D

    www.valttijamaisa@blogspot.fi

    VastaaPoista
  10. Oon nyt ysillä ja ajattelin hakea lukioon kun en tiiä mihin ammattiin haluun, joten saan miettimisaikaakin samalla! :)

    VastaaPoista