6.1.2016

Uusi elämä - parempi elämä?

On kulunut melkein viisi kuukautta edellisestä postauksesta. Samoin myös Bellan lähdöstä. Blogi on ollut hiljaiselolla, mutta muualla somessa olen hevoskuulumisiani päivitellyt. Blogin instagram -tili
( @rosannenhevoselamaa ) on päivittynyt jatkuvasti.
Kerroin lopettavani ratsastuksen kokonaan, mutta hevosista pystyin olla erossa kaksi kuukautta, kunnes palasin takaisin. Olen käynyt ratsastamassa samalla tallilla, missä Bella oli. Lempäälän ratsastuskeskuksessa siellä olevilla myyntihevosilla. LRK:lla on niin paljon hevosia, että pieni apu ei varmasti ole ollut pahaksi.

Nyt olen aikalailla tottunut uuteen elämään, mutta alkuvaiheessa en oikein tiennyt mitä tehdä. Aikaa oli, matkustaminen loppui ja hevoset loppui. Aloitin kouluni täällä Lempäälässä, jossa nyt tälläkin hetkellä asun. Koulun jälkeen se aika, mikä kului aina hevosiin, oli vapaata. Se tuntui uskomattomalta ja oudolta. Olen ehtinyt nähdä kavereita ja viettää niin sanottua normaalia elämää.
Kesän jälkeen ja varsinkin kun Bella lähti, on mennyt aika lujaa viikonloput, mutta aikaisemmin tähän ei ole ollut aikaa.
Olemme käyneet perheeni kanssa lokakuusta jo kaksi kertaa ulkomailla. Kreikassa ja Kanarialla. Viimeksi, kun pääsin ulkomaille vuosi oli 2010. Silloin minulla oli vielä suomenhevonen, enkä kilpaillut kuin alue/kansallisia metrin tasolla. Se oli silloin vielä humputtelua eikä valmentautuminen ollut "isoissa äfääreissä".
Mutta toisaalta, lomalle lähteminen on ollut oma valinta. En ole halunnut jättää treenejä viikoksi tai kahdeksi kesken kisakauden. Aina oli jotkut tärkeät kisat alla.

   


Vasemmalla Chili, joka on mun lemppari! Ja oikealla Nelsa! 
Ja miten aion jatkossa hevostella?  Sen suurempia suunnitelmia ei ole, kuin käydä LRK:lla ja tietysti kavereiden hevosia ratsastamassa. Suunnitelmissa on myös, että kierrän kesän kisoja groomina ystävälleni Iida Jokiselle.
Kilpailuissa en ole käynyt minun ja Bellan viimeisten skabojen jälkeen kuin kerran Tampereella auttamassa.

Minulle on tullut paljon kysymyksiä: kaduttaako kun myin Bellan, miten voin elää ilman hevosta, osaanko enää ratsastaa jne.
Tottakai sitä miettii mitä meni tekemään, mutta hevosten jälkeenkin on elämää. Aina välillä tulee mieleen, miksi oikeasti tein näin ja miten treenaisimme nyt.
Mitä ratsastustaitoon tulee, tauko teki minulle tosi hyvää. Ratsastuksesta on tullut paljon siistimpää ja varmempaa.  Olin muutaman kuukauden pois tallilta, kunnes palasin kuvioihin. Olen käynyt ratsastamassa Lempäälän ratsastuskeskuksen myyntihevosia. On kiva, kun aina on eri hevonen. Ei jumitu siihen yhteen tyyliin.

Esteitä en ole varsinaisesti hypännyt. Muutamia kavaletteja vanhalla hevosellani Batella. Olisi tosi ihana päästä hyppäämään!


Vasemmalla Appe, säkää kevyt 190 senttiä! Ja oikealla Pave. :)

Tulevat postaukset ovat auki. Ratsastuspostauksia tulee, Baten kuulumisia, lifestyle -postauksia jne. Mahdollisesti myös kuulumisia Bellasta. Ulkoasu on nyt nopeasti päivitetty ja uutta on tulossa. Älkää välittäkö siitä. :)

Jotta pääsen alkuun, toivon mahdollisimman monen ottavan kantaa: millaisia postauksia haluatte jatkossa? 


28 kommenttia :

  1. Oikein kiva aloitus!:) Bellan kuulumisista ois todellakin kiva kuulla, kisaako vielä ja mitä tasoa yms.:)

    VastaaPoista
  2. Mielestäni postaus oli kiva :). Toivoisin päivittelyä myyntihepoilla ratsastelusta ja muutenkin tallilla käymisistä nyt. Eikä kyllä Lifestyle postauksetkaan pahaa tekisi! :))


    sarajapallo.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Vaikuttaa nyt jo sika kivalta ja laadukkaalta blogilta, liityin lukijaksi! :) Voitko tehdä jonkun kisoihin liittyvän postauksen tai joku mielipidepostaus esimerkiksi? Mun blogi on http://emmasippola.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Ihana postaus Rosanne !
    Ainahan on vaikea luopua omasta hevosesta , itse jouduin luopumaan omastani......
    kaikki vain yrittivät sanoa että kyllä se menee ohi, mut ei se mee, joka päivä meinaa tulla kyyneleitä.
    Liitythän lukijaksi ? www.tavoitteenakisaradat.blogspot.fi

    VastaaPoista
  5. Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! :) Myyntihevosten eroista olisi kiva kuulla, sekä jonkinlaista mielipidepostausta/tms siitä voivatko vaihtuvat hevoset viedä sinua eteenpäin ratsastajana vai enemminkin jarruttaa mahdollista kehitystä? Jonkinlainen viikko-ohjelma olisi kiva, missä tietysti mukana myös ratsastusta :D Löytyykö Netflix-koukutuksia, ehkäpä joku pohdiskelu miten vuosien ankara hevostelu on muuttanut sinua (jos on) ja onko se ollut enemmän haitaksi vai hyödyksi?
    Tuossa muutama aihe näin ensi alkuun ;) Lukija olen ollut jo "vuosikaudet" vai miten sen sanoisi, kivaa että olet taas messissä mukana! Sun postauksia olen kaivannutkin :)
    http://baypearl.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Ihana postaus:) vaikka olikin vähän outo lukee kun se ei ollutkaan Bellasta:DD mutta olis mukava saada jotain ihan life-style tyylisiä mm. myday, huoneen esittely tms.. Mukava kun jatkat taas bloggaamista��

    VastaaPoista
  7. Ihanaa että taas postasit pitkästä aikaa! :) Sun blogia on tosi kiva lukea, ja näitä postauksia olenkin kaivannut. Ja tosi kaunis ulkoasu, vaikka onkin simppeli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :)
      Uusi ulkoasu on tulossa, jouduin väsäämään itse jonkun nopean! :D

      Poista
  8. Tosi kiva että jatkat blogin kirjoitusta, jään lukemaan! :)

    http://ellipo.blogspot.fi

    VastaaPoista
  9. Kiva, että jatkat bloggausta :) blogissa olis kiva nähdä esim. videopostaus siitä kun käyt ratsastamassa myyntihevosia ja myös huoneen esittely ois myös kiva nähä!
    http://suskiponi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  10. Käytiin kokeilemassa siellä paria heppaa myös tota chiliä. Ostetiin sieltä se mallu. Ookko ikinä menny mallulla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! Juu oon menny Mallulla aika paljonkin! Se on ihan omanlainen persoona! :)

      Poista
  11. Oon seurannu sun blogia tosi kauan, ja aina innolla olen odottanut uutta postausta. Sun postaukset on vaan niin ihana lukea, ne on hyvin luettavissa sekä selkeitä. Ja ihanaa kun palasit taas bloggerin maailmaan :)

    http://meidanblogii.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  12. Mulla oli muutamia kuukausia sitten ihan sama tilanne kun sulla, mäkin olin elämäni hevosille antanut tyttö jolla oli oma esteheppa, tosin mun hepan kanssa kilpailtiin vaan alue tasolla. Mutta se oli kyllä aikailla saman tasoinen ja muutenkin tosi samanlainen kun bella. Meillä vaan päättyi heppailut sen verta ikävämmin että heppani lopetettiin. Sinä päivänä kun mun heppa kuoli niin mun koko harrastuskin kuoli: lopetin ratsastuksen ja kaikenlaisen heppailun ihan kokonaan, siitä on nyt mennyt n. 4kk ja en oo hepan selässä käyny. Ikävä on kova erityisesti mun heppaa, ja tiettyä heppailua hyppäämistä, kisoja yms. Et ymmärrän hyvin et sullekkaan ei varmaan oo ollu helppoo kun päätit palata aika pian satulaan. Tsemppiä heppailuihin!

    VastaaPoista
  13. Bellan kuulumisianois kiva kuulla ja jos ois mahdollista niin videopostaus ois kiva (semmonen missä ratsastat) jos saisit kuvaajan:) sait uuden lukijan😄

    VastaaPoista
  14. Olipas kiva postaus! Ja hyviä postausideoita on tullut, kannatan aikalailla kaikkia! :) videokuvaa ja ihan kuvia ratsasteluista olisi kiva nähdä!

    http://riskiraja.blogspot.fi

    VastaaPoista
  15. Kiva että jatkat blogia!:) Bellan kuulumisia kiinnostais kuulla..!

    VastaaPoista
  16. Olis kiva kuulla vähän syvällisemmin miten arki on muuttunut, mitä olet oppinut ja miltä tulevaisuus vaikuttaa tällä hetkellä (:
    http://tavoitteena-mahdottomuus.blogspot.fi/

    VastaaPoista