19.6.2014

ON AIKA HILJAA KIITTÄÄ JA KÄTTÄ PURISTAA. NYT MEIDÄT YHTEEN LIITTÄÄ VAIN MUISTOJEMME MAA. JÄI JÄLKI SYDÄMIIMME, JÄLKI UNELMIIN BATELLE NYT LAULAN NÄKEMIIN ♥

Nyt on rakkaalle Bonapartelle aika heittää hyvästit.. ♥ :(
(laittakaa videoista laadut täysille!!)



Bate on ollut kolme kertaa myynnissä. Joka kerta se on otettu pois, sillä meille on löytynyt jostain toivon siemen. Nyt oli viimeisen myyntikerran aika.. Hyvään saumaan sattui tämä tilanne: Bate menee ystävälleni Venlalle!!
Halusimme nimenomaan Baten Venlalle ja toiveemme toteutui! Venla myi päivässä oman poninsa ja ostivat Bonaparten.



Teille pahanpuhujille riittää taas työtä.. Minä olen tehnyt töitä tuon hevosen kanssa sitäkin enemmän. Bate on erittäin vaikea hevonen, jolla on ollut hallitsijan ote. Bate ei hypännyt alussa edes ristikkoa ja minä tipuin joka kerta kun ratsastin. Kaksi vuotta on pitkä aika, mutta nyt Bate luottaa minuun 100%! Se painaa päänsä syliini, hirnuu nähdessään minut ja uskaltaa radalla luottaa minun päätöksiini. Batesta en luopuisi mistään hinnasta, mutta nyt on vain pakko yrittää. :( Harmittaa hirvesti luopua Batesta..elämä on..
Nämä kaksi vuotta ovat olleet vaikeita, mutta olen ylpeä mitä saavutuksia olemme saaneet!



Kuolaimet, satulat, turparemmit, talli ja hevonen on muuttunut. Kukaan ammattilainen ei uskonut minuun eikä tähän hevoseen, me näytimme että pärjäämme.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kahdessa videossa on sama musiikki, mutta olen tehnyt näitä videoita pitkin vuotta sekä samoja pätkiä muutama :)




OLETTEKO TE JOUTUNEET LUOPUMAAN HEVOSESTANNE?
JOS OLETTE TEHNEET JÄÄHYVÄISVIDEOITA, VOITTE LINKITTÄÄ NIITÄ ALAS NIIN KÄYN KATSELEMASSA! 


60 kommenttia :

  1. Olen joutunut luopumaan omasta hevosesta, se lopetettiin..
    Ihanaa, että bate pääsi ystävällesi!

    VastaaPoista
  2. Hirveesti tsemppiä sulle! Hyvä, että Bate pääsi kotiin, jonka tunnet. Onnea uudesta hevosesta, toivottavasti teidän taipaleenne alkaa hyvin! :)

    http://elamanmurut.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus ja mukavaa että bate menee Venlalle:)! Itsekkin olen ponistani joutunut luopumaan kasvettuani yli. Kiinnostaisi edelleen miksi myit baten? Ja miten ratsastuksesi tästä eteenpäin? mutta tsemppi sulle!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja niin on! :)
      Myin Baten, sillä haluan päästä hyppäämään isompia luokkia varmemmin.
      Ratsastukseni jatkuu normaalisti, mutta Bate on pois kuvioista, kiitos! :)

      Poista
  4. miksi siis myit baten?

    VastaaPoista
  5. voimia sulle mutta toivottavasti uudella hevosella menee yhtä hyvin kuin batella ja sulla

    Olen yhdellä kerralla menettänyt kokonaisen ratsastuskoulun jossa asusteli n.20-30 heppaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kitos, toivotaan että menee vielä paremmin. Sitä tässä on lähdetty hakemaan :)

      Voi ei!! :O :(

      Poista
  6. mä oon joutunu luopuu meidän ekasta omasta hevosesta sen selkävaivojen takia, se oli meidän perheelle kova juttu kun se pääsi vihreille hyville laitumille mutta kyllä mun sisä ei käy enään tallilla ees kattoo meidän uudempia hevosi, mulle se oli tosi kova paikka menettää se kun olin just laukannu sillä ekaa kertaa ilman liinaa ja olin rohkastunut ratsastaa sitä mulla oli sen kanssa vaikee ta aluks meni tosi hyvin kunnes se pelästy ja tipuin no pääsin takas melkein ennalleen niin taas tipuin tuli sitten mulle melkein vuoden ratsastustauko ja kun vaihdettiin pieneen ratsastuskouluun niin sain siellä hyvillä hevosilla opetusta ja sitten aloin ratsastaa tunneilla mun tällähetkisellä hevosella ja sitten pikkuhiljaa ratsastin sitäkin ja pääsin ottaa sillä ekat laukat . toista samallaista lämppäriä ei löydy mistään.

    VastaaPoista
  7. Tiedän tuon tunteen, kun on tehnyt kovan työn vaikean hevosen kanssa ja joutuu siitä lopulta luopumaan, kun ei ollut enää muutakaan mahdollisuutta. :( Edellinen hevoseni lähti vieläpä Hollantiin myyntiin, joten minulla ei ole mitään tietoa missäpäin maailmaa se on ja tuskin näen sitä enää koskaan.

    Onneksi Bate pääsi kaverisi omistukseen ja pääset sitä moikkailemaan milloin vain. Kovan työn tekeminen on varmasti kasvattanut sinua ratsastajana, josta on hyötyä tulevaisuudessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mm höh :(

      Ja niimpä!! :) Nyt pystyy mennä hevosella kun hevosella Baten jälkeen!

      Poista
  8. Vooi batee ;( onneks pääs venlalle :) ite oon joutunu luopuu tosi monesta hepasta, saa nähdä mitä teen kun jos haluun kisata jollain muulla hepalla (jos vaikka ostetaan oma) nii on pakko luopua bimistä... se on ihan hirveetä!! :/

    VastaaPoista
  9. Ihanat videot Batesta :) tuntuu aina ikävältä luopua rakkaasta hevosesta, tutulle myyminen on onneksi astetta helpompaa! Toivottavasti kaikki lähtee hyvin käyntiin Bellan kanssa!

    Tässä reilut pari vuotta sitten tekemäni muistovideo, jonka tein kun myimme ensimmäisen hevoseni (hauska juttu sinänsä, että tämä hevonen oli B:n entisen omistajan ensimmäinen hevonen myös!) http://youtu.be/bz3X6R4-iag

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon!

      Siis onko tämäkin hevonen Virosta? :O

      Poista
    2. Mulla on ajatus ilmeisesti vähän hitaalla tähän aikaan, Bellaa siis tarkoitin B:llä :D !

      Poista
    3. Aijaa :D Kassun heppa vai? :)

      Poista
    4. Joo! Maailma on pieni, tai Hämeenlinna ainakin ;)

      Poista
  10. Voi ei :( mulla ei ole ikinä omaa hevosta ollut mutta tuntuu tosi pahalta jos toinen joutuu lopettamaan jonkun noin "syvän" suhteen. ..

    VastaaPoista
  11. Onneks luin tämän, tuli jotenkin vielä semmonen olo ettei kannata luovuttaa vaikka oliskin vaikea hevonen.Mulla on tosi vaikea tamma tällä hetkellä, eikä olla oikeen päästy sen kanssa kunnolla alkuun ja joskus on käyny helpompaan vaihto mielessä mutta ehkä me vielä yritetään :) Onnea uuden hepan kanssa ja hienoa että jaksoit yrittää Baten kanssa vaikkei se helppoa ollutkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä juttu! En mäkään myisi Batea, mutta nyt on liian monet ammattilaiset sanoneet, että minulla olisi kykyjä mutta tämä hevonen ei pääse toteuttamaan niitä :(
      Kiitos!

      Poista
  12. Itse olen monesta hevosesta joutunut luopumaan, mutta viimekesänä oli kauhein kun minulla lähes 5vuotta ollut poni myytiin, se nostaa vielläkin tunteita pintaan. Videota en ole pystynyt tekemään kunnolla, mutta toinen rakas suomenhevoseni myin eläke kotiin talvella ja siitä tuo -> https://www.youtube.com/watch?v=CPUzWfuxFGA en sitäkään kauhean hyvin pystynyt muokkaamaan.
    Ihanat videot Batesta ja jaksamista <3 rakkaan menettäminen on aina kauheaa :(

    VastaaPoista
  13. Ihana postaus ♥ Tuli vaan mieleen että meille koulussa laulettiin toi laulu kun ala-aste päättyi. Siis toi joka on tossa otsikkona :)

    VastaaPoista
  14. Nyt on kyl pakko kommentoida ekaa kertaa pitkään aikaan!

    Oot tehny ihan valtavasti töitä Baten kanssa ja siitä on tullu ihan törkeen hieno. Saat oikeesti Rosa olla ylpee itestäs :) Venlan puolesta oon myös tosi ilonen, koska se saa nyt upeen hevosen jolla pääsee kehittymään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon!!!! Oon tosi ilonen että te jaksatte kehua vaikka onkin haikee fiilis! ♥

      Poista
  15. tää hevonen ei ollu mun papereissa mutta omistaja ja minä itse pidimme sitä omanani (huono selitys) ei oo videoo mut muisto postous käy kattoo:) http://oonajawillepuuhailua.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei! Eihän sillä ole väliä onko oma vai ei :)

      Poista
  16. Meillä oli muutama kuukasi arabi tamma ennen kuin myytiin se. Siinä parin kuukauden aikana siitä tuli ihan super tärkeä mulle ja sain sen täydellisen luottamuksen ja sen myynti oli mulle kova paikka. Samoin se kun muutamia vuosia sitten meidän piti lopettaa varsamme 17 päivän ikäisenä koska sillä oli varsahalvaus ja sen toinen takajalka mäti vuohisen kohtaa.

    VastaaPoista
  17. Kauniisti kirjoitit Batesta Rosanne, en liikutukselta pystynyt vielä katsomaan videoitakaan. ;) Olette olleet Baten kanssa hieno tiimi ja on todella mukavaa että Bate pääsi hyvälle ystävällesi, voit seurata sitä ja näette vielä. Onnea ja menestystä Bellan kanssa, mulla on semmoinen kutina että tästä tulee hyvä juttu. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon! Ihana kun jaksat aina tsempata ja tukea, tollasia supermimminaapureita saa etsiä!! ♥♥

      Poista
    2. <3 Sinähän olet mun lemppari naapurintyttö <3

      Poista
  18. Miksi vaihdat tallia? Voimia!

    VastaaPoista
  19. onko venlalla blogia? olis kiva kuulla batesta vielä uuden omistajan kanssa, surullista että jouduitte luopumaan mutta kiva että pääsi sun tuntemalle ihmiselle, niin tiiät että ainakin bate on hyvissä käsissä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blogiin tulee sellainen "sarja",, missä venla kirjoittelee batesta :)

      Poista
  20. Aloin itkee kun katoin ton ekan videon. Oot tehnyt ihan järkyttävän työn Baten kanssa ja olet ihan järkyttävän hyvä ratsastamaan, et anna perikisi ja yritit vaikka oli vaikeaa! Ilman sinua Bate ei varmaan olisi koskaan noussut tähtiin. Voimia sinulle, toivottavasti näen sinut vielä kilparadoilla! Sulla on ihan mahtava asenne oikeesti! Siitä että Bate kisaa suht isoja luokkia voi kiittää vain sinua ja opettajiasi, koska olet niin päättäväinen ja Bate oikeasti vaikea hevonen. ♥ Oot tehnyt ison työn Baten kanssa ja varmasti sut nähään vielä tosi pitkällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon!!!!!♥♥
      Kyllä mua radoilla näkee vielä enemmän Bellan kanssa! :))

      Poista
  21. Mäkin jouduin luopumaan rakkaasta tammastani 2 yhteisen vuoden jälkeen..luotettiin toisimme ihan 100% ja se oli mulle rakkain kaikista :/ Mutta varsoessa sattu sitte vähän kamalampii juttuja ja tamma lopetettii :( Pärjäile sinäkin, hevosesta luopuminen on aina vaikeeta..♡

    VastaaPoista
  22. kelle venlalle myitte baten?

    VastaaPoista
  23. tuleeko sulle uusi hevonen ?

    VastaaPoista
  24. Mielestäni teit todella rohkeasti myydessäsi baten, omasta hevosesta on aina vaikea luopua! Paljon tsemppiä sinulle uuden hevosen kanssa! :)

    VastaaPoista
  25. Te olitte niin hyvä pari kuin tehty yhteen ! :) Jotain ovia täytyy sulkea jotta voi avata uusia , niin minä ajattelin kun mun poni myytiin kun yhteistä aikaa oli ollut 6 vuotta. Voin sanoa , että se ei ollut helppoa luopua niin pitkä aikaisesta ystävästä jonka olin opettanut pois pystyyn hyppäämisistä ja muista. Esteitäkin oli mahdoton alkuaikoina hypätä ! Myynnin jälkeen helpoitti paljon se , että melkein heti meillekkin tuli uusi hevonen. Eikä talli jäänyt tyhjäksi.

    Mun ponin muistovideo: https://www.youtube.com/watch?v=TRPWckOZlRE

    http://ruusuillaravaamista.blogspot.fi

    Onnea sulle ja Bellalle tulevaan ! ;)

    VastaaPoista
  26. Voi harmi tuo teidän juttu, mutta onneks meni tutulle ihmiselle ja helppo pitää yhteyttä:) Itselläni ei ole omaa hevosta, mutta siirtyessäni hevosiin piti mun luopua todella rakkaasta kisaponistani. https://www.youtube.com/watch?v=L5THf7XfrpU , tuossa video. Tsemppiä tulevaisuuteen:)!

    VastaaPoista
  27. todellakin upeeta työtä ja pahanpuhujia saa ihan mistä vaan, joten... :/ ei voi mitään. Onneksi Bate myytiin tutullesi ja saat varmasti nähdä heppaa vielä, toisin kuin eräät epäonnisemmat :) jouduin myymään itse koulutetun ponini reilu vuosi sitten ja tuntuu edelleen, enkä ehkä haluakaan nähdä sitä enää, etten pety <3 https://www.youtube.com/watch?v=G9VUZSnHL0k

    VastaaPoista
  28. minä olen joutunut myös joutunut luopumaan ponistani. Se ostettiin minulle toiseksi poniksi ja kilpakäyttöön. Aluksi se toimi hyvin, mutta kun alettiin ponilta enemmän pyytämään niin ongelmat alkoivat. Päätimme yhteisestä päätöksestä luopua ponista ja se sai hyvän kodin tutuilta. Voin käydä ponia katsomassa, joten myyminen ei tuntunut niin pahalta. :') En ole tehnyt jäähyväis-videota, mutta youtube-kanavaltani ja blogistani löytyy videoita ja kuvia ponista. tässä blogin osoite, sieltä pääset myös yt-kanavalleni. :)
    http://ellipo.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  29. Mä myin mun ponin vuosi sitten. Se oli tosi vaikeeta luopua ponista jonka kanssa oli taistellut 3 vuotta. Se oli kans alussa tosi hankala mutta 2 vuoden jälkeen siitä tuli tosi kiva kun se luotti muhun.. Sitten musta tuli vaan liian pitkä sille:(

    VastaaPoista
  30. mikä on venkan blogin osote ? ja siis kuka venla sukunimee ? ja onnee tosi paljon bellan kaa !!!

    VastaaPoista