10.6.2014

VARUSTEPOSTAUS

Moikka!
Nyt on siis jo kauan lupaamani varustepostaus Baten sekä minun varusteistani. Tässä ei kaikki varusteet ole, mutta tässä ovat ne, mitkä löytyvät minun kaapistani. Muita tavaroita on kotona autotallissa ja muissa männynkoloissa. Kerron tavaroista oman henkilökohtaisen mielipiteen.


Satula on Equipe, Grand Prix, joka on toiminut todella hyvin! Tämä on enemmän flättärimallinen. Tykkään tosi paljon.


Jalustimet Free Jump. Todella hyvät jalassa sekä todella pitävät terävien nastojen vuoksi. Painava jalustin on todella hyvä jalassa. Free Jumpin jalustinhihnat pitävät jalustimen irrotessa jalasta paikoillaan. Minulla on siis myös hihnat.


Satulavyöt. Ruskeaa pehmeetä nahkaa oleva satulavyö, jossa ei ole moittimista. Panssari on jo Oton aikainen, joten ikää on. Pitäisi ostaa uusi, mutta olen huolehtinut siitä hyvin, joten sillä on vielä vuosia.


Rintaremmi-martingaali. Tämän olen ostanut valjaskolmiosta, sillä viime vuoden Laakson Equestrian showssa edellinen meni poikki. Tässä ei ole mitään moittimista.


Suitset ovat toimineet myös moitteitta. Olen joutunut säätämään suitsia remonttiturpahinasta meksikolaisiin ja vaikka mihin. Ihan perus turpahihna on paras. Ohjat ovat W-Profilen laadukaat pehmeät kumiohjat, jotka ovat parhaat ohjat ikinä, joilla olen ratsastanut!


Kuolaimet ovat Sprengerin WH Ultra. Minulla on ollut tähän mennessä kolmet erilaiset Sprengerin kuolaimet. Näillä kuolaimilla menen sileetä ja muuta hupsutusta.


Todella hyvässä kunnossa olevat meksikolaiset blingisuitset. Nämä ovat myynnissä, joten jos joku on näistä kiinnostunut niin ota yhteyttä facebookissa tai sähköpostissa   rosanne.99@windowslive.com


Juoksutussuitset, joissa en käytä turpahihnaa lainkaan.


Meksikolaiset suitset, jotka ovat toimineet myös hyvin. Tosin näitä en ole käyttänyt vielä paljoa.


Suojat vasemmalta oikealle, ylhäältä alas: mustat Vereduksen Olypus jännesuojat, Eskadron jännesuojat, Showmaster nahkaiset jännesuojat, Veredus GarbonGel takajalansuojat, mustat Veredus Olypus takajalansuojat, Eskadron hivutussuoja, Showmaster nahkaiset tekniikkasuojat takajalkoihin.
Pintelit ovat Eskadronin.


Mustat nahkaiset bootsit, Hööksistä ostettu vuosia sitten ja edelleen priima kunnossa.


Gramaanit päällä, alla juoksutusnaru. Vieressä oikealla on gramaaniin liittyvä osa, jos haluaa pitää ne etujalkojen välissä.


Jodhpurit, Mountain Horse. Muuten todella kivat, mutta molemmista on hajonnut vetoketjut. Toiseen olen jo vaihtanut, mutta sitten toinenkin hajosi.


Chapsit vasemmalta oikealle.
Horze pehmeää nahkaa olevat ruskeat chapsit. Koko S. Nämä ovat myynnissä pikkurahalla, jos kiinnostaa niin otappa yhteyttä!
Keskellä Tattinin blingichapsit, koko S. Nämäkin myynnissä. Ovh. mielestäni 160e?
Oikealla chapsit, joita nyt käytän väliaikaisesti ennen kuin ostan uudet.


Roeckln hanskoja, näitä mulla on vielä kaapissa viidet kappaleet :)
Kannukset ovat Sprengerin ja näitä on muutamat varalla :)


Kypärät: Antares ja GPA. Suosittelen TODELLA paljon!! :)


Sprengerin KK Ultra Universal aurigan, koko 12,5. ovh 179,00, nyt 150e tai rohkea tarjous. Hinnalla ei niin väliä. :) Ollut vain kerran suussa.


Loimivyöt.

Linimentit ja Cavalorin tuotteet.


Vähän pesuvehkeitä, joita en yleensä käytä. Lainaan aina pesarista.


Helosania, haavavoidetta ja pienessä pullossa kylmäyslinimenttiä. Tummassa purkissa kavioiden hoitoainetta, joka on luonnollisesti valmistettua ja ostettu EkoHeposta! Sitten vielä Cavalorin lihasainetta, jotka ovat matkakoossa.


Varajalustimet, jotka voi joku ostaa jos haluaa! Pikkurahalla lähtee. Sitten Cavalorin harjan ja hännän selvitysainetta.


Korvahuppuja. Nämä kaikki ovat myynnissä paitsi ihan oikeassa reunassa olevat punavalkomusta beiget :)


Harjalaukku ja harjoja, mitä sisällä on.


Romaani ja Equilinen satulahuopa.
Satulahuopia laitan tähän vain ne, joita olen viime aikoina käyttänyt. Huopia meinaa minulla on yli 20 :D


Anna Scarpatin huopa. Tää on tosi kiva ja hyvin istuva. Horse Botique harmisti lopetti!! :(
Sininen on Animonin huopa, joka on myös tosi hyvä!


Ylempi on HV Polon blingihuopa, jonka sain suomenhevosten kuninkaallisista vuonna 2011.
Alempi on ihan perustyylinen. Bucasin huopa. Tämä on kiva kun on kevyt ja ei likaannu helposti :)


Sitten vielä kolme raippaa, joita käytän eniten. Blingiraippaa käytän kisoissa.

Onko teillä jotain samoja varusteita kuin minulla?
Ovatko olleet hyviä?
Montako satulahuopaa te omistatte hevosellanne?



18 kommenttia :

  1. miksi tostanoin vaan myyt oman hevosesi? onko aika ostaa uusi urheiluväline? :)
    mutta kivoja kamoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ensinnäkään en kutsu hevostani urheiluvälineeksi. se on sitä, mutta myös paljon muuta.
      kiitti :)

      Poista
  2. Tosi kiva postaus! ite oon hatellu tota HV polon huopaa, se on niin ihana! Itella huopia päälle 30... :D

    VastaaPoista
  3. Mulla on toi sama blongraippa ja siitä myös se kouluraippa malli. Sit meil on samoja noita linimenttejä ja muita hevosenhoito tuotteita. Meil on myös noita magicbrusheja ja ne on ollu tosi hyviä!! Kiva blogi sulla ja ratsastat tosi siististi ja kauniisti vaikka Baten ei ole mikään helppo heppa!! :)

    http://haeveny.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Mulla ois kysymys tosta GPAn kyprästä :D Vastaako samaa kokoa niinku muissa kypärissä (esim. CO tmv.) ? Onko sulla samat koot noissa kypärissä? Muo niin himottais tilata Ebaysta toi GPA mut tääl kouvolassa ei missään hevostarvikeliikkees myydä niitä et vois ees sovittaa xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun kypärä on GPAn omaa kokoa 57, CE koossa 56. Vastaa mun mielestä ihan samaa :)
      Antares mulla on 55 täytteellä joten aika kiva ero :D

      Poista
  5. Hei! Olisin kiinnostunut harmaasta korvahupusta. Voitko laittaa siitä minulle enemmän kuvia sähköpostiin. tarkku_@hotmail.com

    VastaaPoista
  6. Ne vereduksen on olympus eikä olypus ;)

    VastaaPoista
  7. Mullakun on Gpa niin Antaresta oon harkinnu, mut en tiä et miten sopis ko ei oikee muut mallit ja merkit sovi ko toi Gpa Speed Air, ni onks sul mielipidet et saattaisko toi Antares sopii, ku tyhmä ostaa noin kallista kypärää jos se ei mallilta sovi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No minulle ei sovi Samshield päähän, mutta Antares. Olen kuullut monia, joille ei esimerkiksi sovi Antares, mutta Samshield sopii. Kannattaa testata joltain kaverilta, kun tietääkseni Suomesta noita ei enään Horse Botiquien lopettaessa ole.. /:
      Testaa vaikka Samia, jos se sopii hyvin niin suositelen sitä:)

      Poista
  8. Mihin hintaan noi jalustimet lähtisi? Entäs korvahuput? :) Voit laittaa mulle vaikka sähkäriä tai jotain jos en huomaa vastaustasi koska ainakin nuo jalustimet kiinnostaisi!

    susa.horze@hotmail.com

    VastaaPoista
  9. kiva postaus! onko noi chapsit vielä myynnissä? jos on niin laitatko mulle s-postia? jenni.juusola1@gmail.com

    VastaaPoista
  10. Onko jalustimet vielä myynnissä?

    VastaaPoista